Page 10 - LZ Jún 2020
P. 10
Školstvo V Materskej škole
opäť otvorené
NetradiÄné vyuÄovanie
Deti sa schádzajú vo svojich trie-
V Základnej škole dach, zberná trieda nefunguje.
Pri pobyte v interiéri a exteriéri
Dnes, keÄ celý svet rieÅ¡i pandémiu s COVID 19 a prispôsobuje sa chod MÅ deti nemusia nosiÅ¥ rúška.
Å¡tátov momentálnej situácii, aj Å¡koly hľadali spôsob, ako pokraÄovaÅ¥ vo Zákonný zástupca zodpovedá za dodržiava-
výuke svojich žiakov. nie hygienicko – epidemiologických opatre-
nà pri privádzanà dieťaťa do materskej školy,
Od 16. marca 2020 uÄitelia, žiaci a rodi- mou videokonferencià mohli omnoho poÄas pobytu v Å¡atňovom/vstupnom pries-
Äia sa museli zrazu vyrovnávaÅ¥ s tým, že ľahÅ¡ie vysvetľovaÅ¥ uÄivo, zasielaÅ¥ úlohy tore materskej Å¡koly a pri odvádzanà dieÅ¥aÅ¥a
deti zostali doma. Ako Äalej uÄiÅ¥ svojich a následne ich kontrolovaÅ¥. Toto vÅ¡ak z materskej Å¡koly (nosenie rúšok, dodržiava-
žiakov? Táto otázka znela veľmi Äasto. nebola jediná výhoda tohto programu. nie odstupov, dezinfekcia rúk).
Preto sme hľadali vhodný spôsob ako KoneÄne sme sa mohli aj so svojimi žia- Dodržiava pokyny riaditeľa materskej Å¡koly,
i na diaľku posielať úlohy, vysvetľovať kmi pozhovárať. Postupne sa opäť žiaci ktoré upravujú podmienky konkrétnej ma-
nové uÄivo a rieÅ¡iÅ¥ zadané úlohy. Prav- vrátili do „školy“, aj keÄ domácej. Po celý terskej Å¡koly na obdobie do konca Å¡kolské-
daže, nebolo to vôbec ľahké. Najskôr Äas sa uÄili podľa upravených rozvrhov ho roku 2019/2020.
sme vÅ¡etku komunikáciu so žiakmi a ich hodÃn, museli sa pripravovaÅ¥, plniÅ¥ si Odovzdáva dieÅ¥a výhradne zamestnancovi,
rodiÄmi rieÅ¡ili cez náš program Edupage, zadané úlohy, ale i odpovedaÅ¥. Pedagó- ktorý dieÅ¥a prevezme až po zmeranà teploty
cez e-mailovú komunikáciu alebo i tele- govia sa veľmi zodpovedne pripravovali a na základe záveru ranného zdravotného
fonicky. My pedagógovia sme vedeli, že na výuku online. Hľadali rôzne prezen- filtra.
veľmi dôležitú úlohu teraz zohrajú ro- tácie, pracovné listy, videá a iné výuko- Predkladá - pri prvom nástupe dieťaťa do
diÄia, ktorà museli prevziaÅ¥ na seba úlo- vé programy, aby obohatili vyuÄovanie materskej Å¡koly alebo po každom preruÅ¡enÃ
hu nás uÄiteľov. Hovorà sa, že zaÄiatky a udržali u žiakov záujem uÄiÅ¥ sa. I keÄ dochádzky v trvanà viac ako tri dni - pÃsom-
bývajú Å¥ažké. To platilo i u nás na Å¡kole. sa vÅ¡etci snažÃme, aby výuka prebieha- né vyhlásenie o tom, že dieÅ¥a neprejavuje
Posielanie úloh, ich kontrola, vysvetľo- la, tak je nám už teraz jasné, že uÄite- prÃznaky prenosného ochorenia a nemá
vanie uÄiva bolo naozaj veľmi nároÄné a lia, žiaci a aj rodiÄia sa teÅ¡ia na klasické nariadené karanténne opatrenie (tlaÄivá k
zdĺhavé. Preto sme sa rozhodli po Äase vyuÄovanie. Dúfame, že 2. septembra dispozÃcii u p. uÄiteliek).
využiÅ¥ ÄalÅ¡ie moderné technológie, aby prÃde ten deň, keÄ vÅ¡etkých privÃtame ReÅ¡pektuje zákaz nosenia hraÄiek a iného
sme žiakom a aj rodiÄom uľahÄili do- osobne na pôde naÅ¡ej Å¡koly. Na záver by materiálu alebo pomôcok z domáceho pro-
máce vzdelávanie. ZaÄali sme využÃvaÅ¥ som chcela oceniÅ¥ snahu a poÄakovaÅ¥ sa stredia do materskej Å¡koly.
program pod názvom MS Teams. My pe- vÅ¡etkým mojim kolegom, nepedagogic- V prÃpade, že u dieÅ¥aÅ¥a je podozrenie alebo
dagógovia sme boli nadÅ¡enÃ, lebo nám kým zamestnancom, rodiÄom, žiakom i potvrdené ochorenie na COVID -19, bezod-
dovolil spojiÅ¥ sa s naÅ¡imi žiakmi. Ten pánovi starostovi za podporu a pomoc v kladne o tejto situácii informuje prÃsluÅ¡ného
pocit, keÄ sme sa po dlhej dobe opäť tejto neľahkej situácii. vyuÄujúceho a riaditeľa Å¡koly.
videli a aj poÄuli! Cez MS Teams sme for- PovinnosÅ¥ou zákonného zástupcu je aj bez-
Mgr. Bronislava Majtánová odkladné nahlásenie karantény, ak bola
dieťaťu nariadená lekárom všeobecnej
V Odbornom uÄiliÅ¡ti internátnom zdravotnej starostlivosti pre deti a dorast
alebo miestne prÃsluÅ¡ným regionálnym hy-
Posledná veta z minulého ÄÃsla Ladeckých zvestà bola: „AvÅ¡ak neklesá- gienikom. Za týchto podmienok je dieÅ¥a zo
me na duchu, voÅ¡li sme do online priestoru a prostrednÃctvom naÅ¡ej Å¡koly vylúÄené.
stránky (www.ouiladce.sk) vyuÄujeme po internete.“ Zákonný zástupca pri odovzdanà dieÅ¥aÅ¥a
do materskej školy podpisuje Prehlásenie
DovolÃm si skonÅ¡tatovaÅ¥, že aj keÄ sme žiakmi komunikovali aj majstri odbor- zákonného zástupcu o zdravotnom stave
s vyuÄovanÃm po internete nemali žiad- ného výcviku a v rámci možnostà im za- dieÅ¥aÅ¥a (k dispozÃcii u p. uÄiteľky v triede).
ne skúsenosti a uÄili sme sa za pochodu, dávali aj praktické úlohy. Komunikácia Deti, s cieľom ochrany pred komunitným
dokázali sme online vzdelávaciu ÄinnosÅ¥ prebiehala prostrednÃctvom e-mailovej Å¡ÃrenÃm ochorenia COVID - 19 v materskej
zvládnuť na výbornú. Rozbeh bol v pr- pošty, sms správami, telefonickými roz- škole, prichádzajú a odchádzajú len s oso-
vých dvoch-troch týždňoch troÅ¡ku Å¥ažšÃ, hovormi a rôznymi inými aplikáciami. V bami, ktoré s dieÅ¥aÅ¥om žijú v spoloÄnej do-
ale potom sa vyuÄujúci zhostili svojich prÃpade potreby sme komunikovali aj s mácnosti. V prÃpade, ak bude touto osobou
úloh vynikajúco. Pre každú triedu a rodiÄmi Äi zákonnými zástupcami žia- súrodenec, musà byÅ¥ staršà ako 10 rokov.
roÄnÃk sme pripravili podstránky, kde si kov. V prÃpadoch, kde elektronická ko- Pri ceste do materskej Å¡koly sa sprevádza-
žiaci mohli nájsÅ¥ svoje vzdelávacie ma- munikácia z objektÃvnych prÃÄin nebola júce osoby a deti riadia opatreniami ÚVZ SR
teriály a domáce úlohy. Pre každý z vy- možná, zasielali sme vzdelávacie mate- a pokynmi RÚVZ. Celkový Äas zdržiavania
uÄovacÃch predmetov zvlášť. Samozrej- riály a úlohy poÅ¡tou. sa osôb sprevádzajúcich deti do materskej
me mimo odborného výcviku, ktorý Napriek vyhláseniu ministra Å¡kolstva, Å¡koly vo vonkajÅ¡Ãch a vnútorných priesto-
tvorà ťažisko nášho vzdelávania. Z poÄtu že v tomto Å¡kolskom roku nikto nepre- roch materskej Å¡koly by nemal presiahnuÅ¥
31 – 34 vyuÄovacÃch hodÃn týždenne padne a vÅ¡etci postúpia do vyššieho 10 minút. Sprevádzajúca osoba sa v priesto-
tvorà odborný výcvik 21 – 24 hodÃn. Tri- roÄnÃka, boli sme milo prekvapenà po- roch materskej Å¡koly pohybuje vždy v rúšku.
edni uÄitelia kontaktovali svojich žiakov Ätom žiakov, ktorà pravidelne a aktÃvne Sprevádzajúca osoba zabezpeÄà umiest-
a upozornili ich na úlohy zverejnené na spolupracovali. A zrazu sme zistili, aké nenie rezervného rúška svojho dieťaťa do
internete. VyuÄujúci predmetov posiela- množstvo práce je s kontrolou úloh, ich jeho skrinky alebo na miesto na to urÄené
li svoje prÃspevky do vzdelávania pravi- opravami a následnou komunikáciou so zamestnancom materskej Å¡koly.
delne každý týždeň s tým, že zverejnili aj žiakmi. Za to patrà našim pedagógom,
svoje e-mailové adresy, na ktoré im žiaci uÄiacim sa za pochodu a z domu, veľká
posielali (posielajú) vyrieÅ¡ené úlohy. So vÄaka.
LZ 03 / 2020 str. 10
Mgr. Miroslav SňahniÄan